Friday, February 18, 2011

Rindu DIA

Bismillah wal Hamdulillah.


Andai manusia tiada lagi yang mahu memandangku
Cukuplah Engkau Ya Allah sebagai pendampingku


Andai manusia tiada lagi mempedulikanku
Cukuplah Pandangan-Mu menemaniku


Andai manusia mengatakan aku berdusta
Cukuplah Engkau tahu kebenarannya


Andai Mereka mengatakan aku berpura-pura
Hanya Engkau tahu betapa aku berusaha


Andai tiada lagi tempat sesuai buatku di dunia
Bawalah aku ke tempat asal


Jika dunia ini terlalu bahaya buatku
Izinkan aku ke syurga-Mu






Andai nanti aku pergi meninggalkan dunia dan isinya
Ingin sekali aku berjumpa dengan-Mu


Aku puas mengharap pada manusia
Sehingga sering aku lupa tentang-Mu


Sesungguhnya aku tahu
Engkau yang menimpakan ujian
Maka hanya Engkau yang bisa menyelesaikan


حسب ربي جل الله
ما في قلبي غير الله
نور محمد صلّى الله
لا إله إلا الله

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails