Tuesday, June 12, 2012

Tujuannya SATU, jalannya BERIBU

Bismillah wal Hamdulillah.


Penyakit tak tahu nak mula tulis sekonyongnya terjadi lagi. *huf huf.


Lama sungguh tinggalkan omongan dan picitan kekunci untuk ditepek dalam blog ni. Terasa satu kehilangan. Puas sudah ku gelintar segenap ruang (baca dengan nada poyo terlampau). Tercari-cari punca kekosongan ini. Rupanya, jemari ini hilang semangatnya.


Sudah cukup cukup sudah, Hafizah!


Sebenarnya lama menghilang kerana asyik berfikir apa yang nak dicoretan dalam laman murahan (percuma padahal) seperti ini. 


Membuka satu persatu laman 'mereka', terasa kerdil diri ini. 'Mereka' menulis hal besar-pening-migrain, sedang di sini penuh dengan tulisan santai-ringan-merapu. 'Mereka' mentarbiyyah pembaca dengan pelbagai gaya osem-mantop-terbeliak, sedang laman ini terkial-kial dan terkebil-kebil dengan isi suram.


'Mahu sepeti merekaaaaaa!' jerit sang hati.


'Ehem' Aqal berehem seketika. 'jadilah diri sendiri. Kita semua nak jadi terbaik dan makin terbaik. Tapi jangan sampai tergendala usaha kecil kita. Mula dari yang mudah. Mula dari bawah.'


Pandai pula bersembang depa berdua ni~


Saya seorang yang sangat berfikir apa orang kata. Kalau buat ni, agaknya apa mereka kata. Kalau buat tu, apa pula kata orang. Ia menjadikan kita takut untuk buat sesuatu. TERLALU berhati-hati.


Penting berhati-hati tapi berpada-pada.


Makin lama makin sedar, apapun yang kita buat takkan dapat memuaskan hati semua orang. Kita tak mampu nak jangka pemikiran orang.


Jadi, PERLU ambil langkah untuk buat apa yang kita rasa betul. Dan, ianya juga MESTI 'betul' pada pandangan Allah swt.


Sekarang saya dah mula langkah. Sambil belajar memekakkan telinga dengan cemuhan. Kita buat cara kita. Kita semua ada satu matlamat yang hendak di capai. MARDHATILLAH. Cuma jalannya mungkin berbeza. Mari meramaikan! :)




"Menjadi diriku dengan segala kekurangan, menjadi diriku atas kelebihanku" -edcoustic

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails