Saturday, June 12, 2010

Gombak ohh Gombak

Bismillah wal Hamdulilah...

Menghitung hari je saat dan waktu aku akan kembali ke Gombak. 'Kembali'? Sebelum nie penah duduk Gombak ke? *kenangan lalu terimbau kini*

Penah dulu duduk dengan makcik 2tahun tapi berulang-alik tiap minggu. Gara-gara dihantar ke Sekolah Rendah al-Amin Gombak. Masa tue baru umur 11 tahun dah kena tinggal jauh dengan family. Makcik yang tak berapa rapat pula masa tue.

Hari pertama ditinggalkan paling tak boleh lupa. Bila mak ayah nak balik tue konfem la mengalir airmata nie. Tengok sampai la kereta ayah hilang dipandangan. Malu nak masuk rumah makcik sebab baru lepas nangis, duduk je kat luar dulu. Makcik dengan family dia semua dah masuk. Tahan je dari mengalirkan air mata tapi masuk je bilik air, nangis sorang2..huhuhu. Esok tue solat Isyak jemaah sekali dengan makcik dan familynya. Lepas zikir dan doa semua, tiba-tiba makcik cakap "fizah, kalau nak nangis, nangis je. Tak payah tahan". Lepas je makcik cakap camtue, terus "uuwaaaa....." tak dapat nak tahan dah. Ha, tue la sape suh mak Ngah cakap camtue..huhuh..

Tapi tue kisah dulu. Nanti Gombak akan kembali kujejaki. Makin kerap kenangan dulu bermain diminda. hmm.. Gombak, aku akan kembali dengan azam baru seorang mahasiswa. Bukan kanak-kanak sekolah rendah yang hanya menuruti kehendak mak dan ayah. Semoga dipermudahkan segalanya.


kini tinggallah kenanganku disana~


rindula pulak sahabat2(anis-paling diingati),muallim,muallimah(esp mlmh Hamidah)



Matlamatku seterusnya adalah ilmu yang bakal dimanfaatkan selamanya..insyaAllah

5 comments:

ghuzwatul qolam said...

haishh..kelam-kabut betul bahasa..
layan je la..

langittasbih said...

aitt?
penulis komen post sendiri ye..
heheh..

fizah!
come to gombak! come!
yehaa.. haha..
have a good memory there ok..
for the next 4 years insyaAllah..
=)

ghuzwatul qolam said...

terpaksa komen sndiri..
dah post baru perasan bahasa macam ape je..
kira footnote la tue..hehe~

kak..
nak xnak mmg kena gi la..
tapi..
macam2 rasa sekarang nie..
huu~
doakanlah moga diberi ketenangan hati dan fikiran..

waiting 4 me yah!!
huhuhu..
^_^

GombakMali said...

hahaha~ u mau dtg gombak ehh~ al-amin? tau2.. :)

ghuzwatul qolam said...

a'ah la..
jadi penduduk gombak smentara..
=P

al-amin sblah uia kan..
tp skrg dah tertutup dgn international school tue..
huhuhu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails